Sedmá stížnost ministrům spravedlnosti od roku 2012 - nyní pouze a jen z porušení práva EU



Vážená paní ministryně spravedlnosti JUDr.Helena Válková, CSc.
Ministerstvo spravedlnosti ČR, Vyšehradská 16, 12000 Praha 2

Věc: Stížnost pro porušení zákona dle § 266 zákona č. 141/1961 Sb. usneseními Nejvyššího soudu č.j. 8 Tdo 1231 /2011 ze dne 27.10.2011 a č.j.  6 Tdo 1493/2014 ze dne 10.12.2014 v neprospěch pana Dušana Dvořáka, nar. 12.1.1962, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc

Souhrnně: Nejvyšší soud v rozporu s mezinárodními úmluvami, judikaturou Soudního dvora EU a třemi nálezy ústavního soudu opakovaně zakázal Dušanu Dvořákovi přístup k Soudnímu dvoru EU i přes doložení důkazů o porušení práva EU, jak je níže doloženo. Reference na odbornost vedoucího výzkumu Cannabis is The Cure (Konopí je lék) Dušana Dvořáka od emeritních rektorů Univerzity Palackého, odborníků v přírodovědných, společenskovědních a medicínských oborech, občanů města Olomouce, nevládních organizací ad. najdete v oscanovaných originálech na http://dusandvorak.blogspot.cz/  

I.
Nerespektování závazků Smlouvy o fungování EU
Nejvyšší soud je soudem ve smyslu č. 267 odst. 3 Smlouvy o fungování EU, jehož rozhodnutí nelze napadnout opravnými prostředky podle vnitrostátního práva. Nejvyšší soud je povinen předběžnou otázku položit, neboť k Soudnímu dvoru EU nelze podat přímou žalobu. O dané problematice Soudní dvůr EU dosud nerozhodoval. Odmítnutí položení předběžné otázky Soudnímu dvoru EU Nejvyšším soudem je i dle nálezů Ústavního soudu ČR sp. zn. II ÚS 1009/08 ze dne 08.01.2009.ve věci Pfizer, body 22 a 30, dále sp. zn. II. ÚS 1658/11 ze dne 29. 11. 2011 a sp. zn. II. ÚS 2504/10 ze dne 10. 9. 2012 porušením práva na zákonného soudce a práva na spravedlivý proces. Z hlediska unijního práva tak došlo k porušení čl. 47 a 48 Charty základních práv EU.
II.
Neaplikace Nařízení Evropského společenství
Česká republika se v přístupové smlouvě k Evropské unii vstupem do EU zavázala aplikovat Nařízení ES, a tedy i určení legálního Cannabis dle obsahu THC dle normy uvedené v příloze XIII Nařízení ES č. 2316/1999, která byla navíc novelizovaná v roce 2009 a je uvedená v příloze č.1 Nařízení ES č. 1122/2009. Toto však Česká republika nikdy neučinila, žádnou zákonem definovanou normu měření obsahu THC v Cannabis nezavedla (dokonce v této věci nevydala ani vyhlášku), přestože je to pro stanovení trestnosti skutku zcela rozhodné (výsledky měření mohou být až 100 násobně odlišné) a dochází tak k porušení čl. 39 Listiny základních práv a svobod. Uvedené jednání České republiky neaplikací Nařízení ES do národního právního řádu v době legality pěstování Cannabis do 100 m2/osobu bez hlášení úřadům (§ 29 zákona o návykových látkách) je porušením unijního práva členskou zemí opakovaně odsouzeného Soudním dvorem EU, naposledy v řízení C-90/12 dne 7. 11. 2013 (EK v. Polská republika).
III.
Nenotifikace Směrnice Evropského společenství
Česká republika se v přístupové smlouvě k Evropské unii rovněž zavázala notifikovat normy a technické předpisy k výrobě výrobků dle povinnosti Směrnice 98/34/ES. Technickým předpisem k výrobě výrobků z Cannabis jsou mj. ustanovení zákona o návykových látkách týkající se pěstování, zpracování a distribuce Cannabis. Jak doložil pro Směrnici 98/34/ES odpovědný Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a zkušebnictví dne 12.9.2014 pod č.j. 08780/5000/2014, ministerstvo zdravotnictví (resp. ČR) nenotifikovala technické předpisy k výrobě výrobků z Cannabis dokonce ani zákonem č.  50/2013 Sb.  - Cannabis do lékáren), kterým se zcela zásadně změnila daná ustanovení zákona o návykových látkách v §§ 5, odst. 5, § 15 písm. e), 24 a) a 24 b), což daný úřad hodnotí jako porušení Směrnice 98/34/ES. Jak daný úřad uvedl, ve věci je však oprávněn rozhodnout pouze Soudní dvůr EU. Již v roce 2009 byla zákonná povinnost ČR notifikovat zcela zásadní změnu zákona v novelizaci týkající se zacházení s Cannabis dle ustanovení § 8 zákona o návykových látkách zákonem č. 141/2009 Sb., kdy přešel režim na vydání povolení z nenárokového na režim nárokový s udanými pravidly a podmínkami. Nejvyšší soud opakovaně vědomě nepravdivě uvedl, že zákon o návykových látkách nepodléhá notifikaci, což je v hrubém rozporu s unijní veřejnou databází TRIS a následnými rozhodnutími exekutivy potvrzujícími notifikaci. Jak dokládá rozhodnutí MZ ČR č.j. MZDR 64818/2014/TIS ze dne 9.1.2015, ministerstvo zdravotnictví notifikovalo technické předpisy a jiné požadavky na výrobky dle zákona o návykových látkách ve věci Cannabis až novelizací zákonem č. 273/2013 Sb. s platností od 1.1.2014. Norma a technický předpis, který nebyl notifikován v souladu s právem EU, je nevymahatelná, což  opakovaně ve věci Směrnice 98/34/ES doložil Soudní dvůr EU. Např. č.j. C -194/ 94 nebo C-390/99. Soudní dvůr EU důsledky porušení notifikace z povinnosti Směrnice 98/34/ES aplikoval i v trestních sporech pod č.j. C‑267/03 a C-20/05.

IV.
Předběžné otázky Soudnímu dvoru Evropské unie
1) Je v souladu s právem EU v době legality pěstování Cannabis v České republice od 20.5.2004 bez hlášení úřadům dle § 29 zákona o návykových látkách při pěstební ploše do 100 m2/osobu opakovaně vinit žadatele předběžné otázky z nedovolené výroby drog doložené policií překročením limitu obsahu THC v Cannabis, když žadatel předběžné otázky doložil, že Česká republika neaplikovala ve svém právním řádu Nařízení ES k určení legálního Cannabis dle obsahu kanabinoidu THC v Cannabis (příloha XIII Nařízení ES č. 2316/1999), a to ani po novelizaci v roce 2009 (příloha č.1 Nařízení ES č. 1122/2009), a bylo doloženo, že Česká republika dokonce nemá vůbec žádnou právní normu na  určení nelegálního nebo legálního Cannabis, a to ani formou vyhlášky, rozhodnutí nebo usnesení a bylo doloženo, že rozdílné měření způsobí dramatické rozdíly v naměřených hodnotách?
      2)     Jsou ustanovení zákona o návykových látkách týkající se výroby (pěstování, zpracování a distribuce) Cannabis s limitem a bez limitu obsahu léčivých  látek (zejména kanabinoidy CBD a THC zapsané v lékopisech zemí Evropské unie) technickým předpisem a jiným požadavkem na výrobky ve smyslu Směrnice 98/34/ES?
3)     Je v souladu s právem EU pod trestní sankcí opakovaně vinit žadatele předběžné otázky z protiprávního jednání a zkonfiskovat jeho majetky, jestliže právní norma, která mu byla vytýkána, nebyla v rozporu s povinností dle Směrnice 98/34/ES notifikována a bylo doloženo, že žadatel předběžné otázky danou normu opakovaně žádal vydat a marně se domáhal položení předběžné otázky SDEU, která mu však byla opakovaně zapírána Nejvyšším soudem podat?
4) Je v souladu s právem EU zakázat pod trestní sankcí právními předpisy terapeutické využití různě složených genetik Cannabis a produkci jiných produktů Cannabis, než jen Cannabis flos 4 genetik Cannabis firmy Bedrocan (vyhláška MZ ČR 221/2013 Sb. notifikovaná dle čl. 9 odst.7 Směrnice 98/34/ES pod č.j. 2013/0288/CZ avšak bez notifikace předmětné nenotifikované novelizace zákona o návykových látkách zákonem č. 50/2013 Sb. – Cannabis do lékáren i pes varování Parlamentního institutu!), když genetiky Cannabis firmy Bedrocan jsou na řadu nemocí neúčinné nebo mnohem méně účinné než genetiky Cannabis s jiným složením kanabinoidů zapsaných v lékopisech EU (CBD a THC) a když je navíc doloženo, že žadatel předběžné otázky dokázal produkovat mnohem širší spektrum genetik a účinnější produkty z Cannabis (např. Cannabis unguentum) a opakovaně marně žádal ustanovit odrůdovou banku semen Medical Cannabis a žadatel předběžné otázky v roce 2012 žádal MZ ČR zavést 18 odrůd jako Medical Cannabis včetně neomamných odrůd Cannabis s vysokým obsahem kanabinoidu CBD v EU jinak nedostupných?
5) Je v souladu s právem EU, když má Česká republika pro jeden a týž obchodovatelný produkt (Cannabis) celkem 3 zcela a naprosto odlišné definice z hlediska obsahu a množství účinných léčivých látek (kanabinoidy CBD a THC) jako je uvedeno v § 2 písmeno d) zákona o návykových látkách, kde je uvedeno, že Cannabis je 1) kvetoucí vrcholík – nejvyšší obsah účinných látek, 2) plodonosný vrcholík – mnohem menší obsah účinných látek a 3) celá nadzemní část rostliny včetně vrcholíku – nejmenší obsah účinných látek, tedy když rozdíly v obsahu účinných látek jsou dle každé definice dramaticky odlišné? 

V.
Žádost ministryni spravedlnosti
Žádáme trvat na vyřešení práva EU  Soudním dvorem EU jako tomu jediným odpovědným soudem. Ministryně spravedlnosti je velmi laskavě žádána podat dovolání Nejvyššímu soudu ČR.